۱۳ مدیر کسب و کار که جهان را به بهترین شکل تغییر دادند

  • توسط pooladmin
  • 16/12/2020
  • 0
مدیر کسب و کار

کمپانی‌ها هم درست مثل امپراتوری‌ها می‌توانند با گذشت زمان منقرض شوند. با این حال مواردی وجود دارد که برای مدت‌ها ماندگار هستند. راز این ماندگاری در هدایت و رهبری آن سازمان نهفته است. مدیران بزرگ توانایی ایجاد انگیزه در کارمندان، کمک به دیگران برای باور به چشم انداز و ایجاد نوآوری در سازمان‌های متبوع خود را دارند. داشتن یک مدیر کسب و کار قدرتمند در رأس امور، همان خواسته‌ای است که سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و کارکنان دارند. در این مطلب بصورت مختصر به ۱۳ مدیر  کسب و کار تأثیرگذار در سطح بین المللی که در حال تغییر جهان هستند می‌پردازیم.

۱۳ مدیر کسب و کار که جهان را به بهترین شکل تغییر دادند

۱- تیم کوک Tim Cook

کوک مدیر عامل ارزشمندترین شرکت جهان، اپل است. وی پس از آنكه بنیانگذار شركت، استیو جابز در سال ۲۰۱۱ بعلت ابتلا به سرطان درگذشت هدایت اپل را به دست گرفت. کوک موفق شد دوره گذار پس از درگذشت جابز را به بهترین شکل و با معرفی محصولات جدید سپری نماید. او همچنین نبردی علنی علیه اف بی آی و تقاضای آنها مبنی بر ایجاد دسترسی به گوشی‌های اپل کاربران به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: رابطه رکود اقتصادی و راه اندازی یک کسب و کار جدید

۲- شریل سندبرگ Sheryl Sandberg

سندبرگ از سال ۲۰۰۸ مدیر عامل فیس بوک بوده است. او یک موسسه غیرانتفاعی به نام لین این Lean In را تاسیس کرد که از نام پرفروش‌ترین کتاب او شکل گرفته است. سندبرگ مدافع بانفوذ زنان در دنیای تجارت بوده است. او انتقال موفقیت آمیز از کار دولتی در وزارت خزانه داری به صنعت فناوری در گوگل و فیس بوک را صورت داده است.

۳- باب ایگر Bob Iger

ایگر مدیر اجرایی و مدیر عامل سابق شرکت دیزنی است. او هدایت شرکت‌های بزرگی مانند مارول، پیکسار و اخیراً لوکاس فیلم را بر عهده داشته است. مدیریت او منجر به گسترش پارک‌های تفریحی دیزنی به شانگهای و هنگ کنگ شده است.

۴- رید ‌هستینگز Reed Hastings

هستینگز بنیانگذار و مدیرعامل نتفلیکس است. آنچه در ابتدا به عنوان خدمات اشتراك بدون تاخیر آغاز شد به زودی به استریم آنلاین تبدیل شد كه بنیان صنعت سرگرمی را زیر و رو كرد. علاوه بر این ‌هستینگز دائماً از موقعیت و نفوذ خود برای ایجاد تغییر و اصلاحات در شورای آموزش ایالتی کالیفرنیا استفاده می‌کند.

 جالب است بخوانید: ابزارهای مناسب برای مدیریت وقت مدیران و صاحبان کسب‌وکار

۵- مری بارا Mary Barra

بارا رئیس و مدیر عامل شرکت جنرال موتورز است. وی پیش از این تا سال ۲۰۱۴ به عنوان معاون اجرایی بخش توسعه جهانی و زنجیره تأمین در جنرال موتورز فعالیت می‌کرد. او در حال حاضر مشغول رقابت در بازار خودروهای الکتریکی است. در سال ۲۰۱۶ جنرال موتورز شورولت بولت EV را با باتری بهتری نسبت به تسلا به بازار عرضه کرد. از اواخر سال ۲۰۱۷ بارا با احترام زیاد از طرف رابرت ایگر به عضویت هیئت مدیره دیزنی درآمده است.

۶- هواتنگ پونی ما Huateng Pony Ma

او که به پونی ما نیز شناخته می‌شود، بنیانگذار و رئیس شرکت تنسنت Tencent است. تنسنت یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی در چین است. او دو بار (۲۰۰۷ و ۲۰۱۴) در لیست با نفوذترین افراد تایم قرار گرفته است. ما به خاطر سبک زندگی پنهانی خود مشهور است اما از قدرت قابل توجهی هم در داخل کشور و هم در مواجهه با کمپانی‌های خارجی برخوردار است.

۷- رشما ساوجانی Reshma saujani

ساوجانی بنیانگذار موسسه گرلز هو کد Girls Who Code است که آموزش فناوری (به ویژه کدنویسی) برای دختران را بعهده دارد. او یک وکیل و سیاستمدار آمریکایی است. موسسه رشما کمپ‌های آموزشی مخصوص دختران در ۴۲ ایالت با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار دانش آموز راه اندازی کرده است.

۸- جک ما Jack Ma

ما اولین کارآفرین از سرزمین اصلی چین بود که روی جلد مجله فوربس ظاهر شد. وی همچنین بنیانگذار علی بابا و گروه شرکت‌های اینترنتی وابسته است. ما قبل از پذیرش در انستیتوی تربیت معلم ‌هانگژو سه بار از ورود به دانشگاه باز ماند. ما پس از فارغ التحصیلی هم برای ۳۰ شغل درخواست داد و در همه‌ی آنها رد شد. او ابتدا در طی یک سفر کوتاه به ایالات متحده با اینترنت آشنا شد و هنگامی ‌که به خانه بازگشت یک وب سایت کوچک در مورد چین و محصولات چینی ایجاد کرد. این اولین قدم وی در جهت ایجاد شرکتی بود که رکورد بزرگترین عرضه اولیه تاریخ را به خود اختصاص داده است.

۹- یان کوم Jan Koum

کوم در کیف اوکراین متولد شد اما از ۱۶ سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد. او به زودی علاقه خود در برنامه نویسی را کشف و در دانشگاه ایالتی سن خوزه ثبت نام کرد. کوم پس از حضور کوتاه در اس جی اس یو SJSU و کار به عنوان یک آزمایشگر امنیتی در یاهو، واتس اپ را راه اندازی کرد. واتس اپ به سرعت به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب اپ استور و یکی از پر کاربردترین اپلیکیشن‌های بین المللی تبدیل شد. کوم در سال ۲۰۱۴ واتس اپ را به قیمت تقریبی ۱۹.۳ میلیارد دلار به فیس بوک فروخت.

 حتما بخوانید: ۱۰ ابزاری که صاحبین کسب و کار می توانند از آن استفاده کنند تا بر اعتبارشان تاثیر بگذارد

۱۰- بیل گیتس Bill Gates

گیتس مایکروسافت، بزرگترین شرکت نرم افزار رایانه‌ای جهان را تأسیس کرد و هر ساله در بالای لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. در طول این سال‌ها گیتس به آرامی ‌از مایکروسافت دور شده و به فعالیت‌های بشردوستانه روی آورده است. بنیاد او با نام بیل و ملیندا گیتس در حال کار برای تأمین آب تمیز و بهداشتی در کشورهای جهان سوم است. گیتس نیز مانند وارن بافت Warren Buffet قول داده است که قسمت عمده دارایی خود را صرف امور خیریه کند.

۱۱- ایلان ماسک Elon Musk

ماسک در آفریقای جنوبی متولد شد و یک تاجر، مخترع و سرمایه گذار است. ماسک بیشتر به دلیل تاسیس پی پل PayPal و اسپیس اکس SpaceX و مشارکت زیاد در تسلا موتورز شناخته می‌شود. بصیرت و اشتیاق وی برای عبور از مرزهای فن آوری منجر به سرمایه گذاری روی انرژی خورشیدی، حمل و نقل سریع و هوش مصنوعی شده است.

۱۲- وارن بافت Warren Buffet

بافت یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان است. برخی افراد از به او عنوان «پیشگوی اوماها» (محل تولد او اوماها در ایالات نبراسکا است) نام برده‌اند و به طور مداوم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان دیده می‌شود. بافت همچنین متعهد شده است كه پس از مرگش تقریباً ۹۹٪ از ثروت انباشته شده خود را به اهداف بشردوستانه اختصاص بدهد.

۱۳- جف واینر Jeff Weiner

واینر مدیر عامل لینکدین است. اگرچه لینکدین در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد اما تحت هدایت واینر بود كه عرضه اولیه خود در بازار بورس را به سرانجام رساند و به یكی از پر استفاده‌ترین پلتفرم‌ها در بین رسانه‌های اجتماعی در جهان تبدیل شد. واینر همچنین در فعالیت‌های غیرانتفاعی بسیار فعال است و در هیئت مدیره چندین بنیاد خیریه حضور دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)