۱۸ کشوری که بازنشستگان در آنها بهترین امکانات را برخوردارند

  • توسط pooladmin
  • 18/11/2019
  • 0
بازنشستگان

‎‎در این‎ مقاله به بررسی چهار شاخص وضعیت معیشتی بازنشستگان، کیفیت هوا، فاکتورهای زیست‌محیطی و وضعیت مالی در دوران بازنشستگی در 18 کشور پیشرفته دنیا خواهیم پرداخت.

بررسی زندگی بازنشستگان در نقاط مختلف دنیا

۱۸. ایالات متحده آمریکا

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۱٪
کیفیت شاخص زندگی: ۷۶٪

آمریکا از سال پیش تاکنون دو پله سقوط کرده‌است زیرا در چهار زیرشاخص رفاه بازنشستگان عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده‌است. وضعیت رفاه بازنشستگان به دلیل کاهش برابری درآمدی و درآمد سرانه روندی نزولی داشته‌است هرچند شاخص اشتغال رشد خوبی را تجربه کرده‌است.

۱۷. انگلستان

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۵۶٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۵٪

انگلستان امسال هم در رتبه هفدهم باقی ماند و این در حالی بود به دلیل افت فشار شاخص مالیاتی، وضعیت مالی انگلستان روندی نزولی به خود گرفته بود. علاوه بر اینکه امتیازات ضعیف در انتظارات زندگی و هزینه‌های بیمه سلامتی رتبه کلی سلامت انگلستان را تضعیف کرده بود.

۱۶. اسرائیل

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۰٪
کیفیت شاخص زندگی: ۷۷٪

شاخص بازنشستگی در اسرائیل به لطف بهبودهایی که در زمینه نرخ بهره بانکی و وام‌های بدون بهره صورت گرفته، یکی از بهترین نمونه‌ها می‌باشد. امتیاز رفاه مادی بازنشستگان نیز در این کشور بهبود چشمگیری یافته‌است.

۱۵. اتریش

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۵۴٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۷٪

اتریش علیرغم پایین‌بودن امتیاز وضعیت درمانی و رفاه مادی، پیشرفت چشمگیری در شاخص‌های خود در وضعیت مالی بازنشستگی داشته‌است.

۱۴. جمهوری چک

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۶۹٪
کیفیت شاخص زندگی: ۷۵٪

جمهوری چک در اشتغال بازنشستگان رتبه نخست و در برابری درآمدی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌است و همین امر باعث شده‌است که امسال رتبه وضعیت معیشتی بازنشستگان بهبود پیدا کند. همچنین این کشور به واسطه تلاش‌های صورت‌گرفته نمره خوشبختی و امید به زندگی بازنشستگان را نیز افزایش داده‌است.

۱۳. آلمان

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۵۶٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۲٪

آلمان در هر چهار شاخص خود سیر نزولی داشته و به دلیل امتیازات پایینی که به خاطر فشار مالیاتی، وابستگی افراد کهنسال و شاخص‌های حاکمیتی به دست آورده‌است، وضعیت چندان مطلوبی را برای بازنشستگان به وجود نیاورده است.

۱۲. فنلاند

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۶۲٪
کیفیت شاخص زندگی: ۹۲٪

فنلاند با داشتن بالاترین رتبه امید به زندگی، جایگاه نخست را در میان تمام کشورهای این فهرست به خود اختصاص داده‌است و از نظر شاخص کیفیت زندگی در رتبه دوم قرار دارد.

۱۱. هلند

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۵۷٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۲٪

هلند در سال ۲۰۱۹ از جمع ۱۰ کشور برتر خدمات بازنشستگی خارج شد و دلیل آن پایین‌آمدن کیفیت زندگی و شاخص‌های درمانی است که از آن میان می‌توان به توقع زندگی و فاکتورهای زیست‌محیطی اشاره کرد.

۱۰. لوکزامبورگ

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۶۰٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۳٪

لوکزامبورگ از نظر خدمات درمانی در رتبه نخست قرار دارد و دلیل آن را می‌توان امتیازات بالا در خدمات بیمه درمانی و هزینه سرانه درمانی دانست.

۹. استرالیا

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۷٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۱٪

استرالیا امسال سه پله سقوط را نسبت به سال پیش تجربه کرد. دلیل آن را هم می‌توان پایین‌آمدن کیفیت زندگی و وضعیت مالی شاخص‌های بازنشستگی دانست.

۸. کانادا

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۳٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۲٪

کانادا در میان کشورهای این فهرست در وضعیت بینابینی قرار دارد بدین معنا که هیچ یک از شاخص‌های عمده بازنشستگی در آن نه پایین آمده و نه بالا رفته‌است. با این حال به دلیل پیشرفت‌هایی که در زمینه برابری درآمدی و اشتغال بازنشستگان بوجود آورده، اندک رشدی را شاهد بوده‌است.

۷. دانمارک

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۶۰٪
کیفیت شاخص زندگی: ۹۳٪

دانمارک از نظر شاخص کیفیت زندگی در رتبه نخست قرار دارد، جاییکه در آن شاخص‌های خوشبختی، کیفیت هوا، فاکتورهای زیست‌محیطی و تنوع زیستی همگی در ده تای نخست قرار دارند.

۶. سوئد

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۶۵٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۹٪

سوئد در مقایسه با سال پیش، در شاخص‌هایی چون وضعیت مالی بازنشستگی، کیفیت زندگی و وضعیت درمانی شاهد افت بوده‌است. اما به لطف بهبودهایی که در زمینه اشتغال بوجود آورد شاهد پیشرفت در وضعیت معیشتی بازنشستگان بود.

۵. نیوزیلند

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۹٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۹٪

نیوزیلند بدون هیچ افت و خیزی، در جایگاه قبلی خود ثابت مانده‌است و برای سومین سال پیاپی در رتبه پنجم جا خوش کرده‌است. دلیل این ثبات نیز بالابودن شاخص‌های خوشبختی، کیفیت هوا و فاکتورهای زیست‌محیطی بوده‌است.

۴. ایرلند

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۲٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۳٪

ایرلند با پیشرفت‌هایی که در زمینه شاخص وضعیت مالی بازنشستگی و وضعیت درمانی به دست آورد توانست تا رتبه چهارم بالا بیاید. اما پایین‌بودن شاخص برابری درآمدی اثرش را بر روی وضعیت معیشتی گذاشته‌است.

۳. نروژ

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۵۹٪
کیفیت شاخص زندگی: ۹۰٪

درحالیکه نروژ وضعیت مطلوبی در وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی ندارد – که دلیل آن هم به دست آوردن امتیاز پایین به خاطر فشار مالیاتی و نرخ‌های بهره است – اما این کشور اسکاندیناوی دارای یکی از بهترین امتیازات در شاخص وضعیت درمانی است. این شاخص مسائلی چون طول عمر، هزینه سرانه درمانی و هزینه بیمه درمانی را شامل می‌شود.

۲. سوئیس

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۷٪
کیفیت شاخص زندگی: ۹۱٪

سوئیس نسبت به سال پیش یک پله سقوط را تجربه کرد اما هنوز هم تنها کشوری است که در شاخص‌هایی چون وضعیت معیشتی، وضعیت مالی بازنشستگی، کیفیت زنگی و وضعیت درمانی در ده تای نخست قرار دارد. سوئیس از نظر شاخص خوشبختی در رده ششم قرار دارد.

۱. ایسلند

وضعیت مالی در شاخص بازنشستگی: ۷۲٪
کیفیت شاخص زندگی: ۸۶٪

ایسلند به لطف دارابودن بالاترین امتیازات در شاخص‌هایی چون کیفیت زندگی، وضعیت مالی بازنشستگی، وضعیت درمانی و وضعیت معیشتی برای اولین بار در رتبه نخست قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)