۴ مرحله برای ثروتمند شدن

  • توسط pooladmin
  • 15/11/2019
  • 0
ثروتمند شدن

یک شبه ثروتمند شدن خواب و خیالی بیش نیست: اما روش های امتحان پس داده ای وجود دارند که می توان به کمک آن ها ثروتمند شد.

برای کسب ثروت، روش های تکرارپذیر و اثبات شده ای وجود دارند که می توانند به شما در افزایش ثروتتان کمک کنند. علاوه بر این ها، روش های کلاهبردارانه ای هم وجود دارند که می توانند شما را مثل اسکروگ مک داگ به ثروت هنگفتی برسانند. جالب اینجاست که هنوز هم مردم در دام طرح های یک شبه ثروتمندشدن می افتند؛ با آنکه شواهد بی شماری نشان می دنهد که بسیاری از این طرح ها، کلاهبرداری بیش نیستند.

برای مثال، به تجارت بازاریابی چندسطحی (MLM) نگاهی بیندازید. من از این دست کسب و کارها عمیقا متنفرم.

اما به رغم تمامی هجمه های رسانه ای، سخت گیری دولت ها و این واقعیت که شما باید برای حفظ موقعیت کاری خود در این تجارت، به طور متوسط چیزی در حدود ۲۵ هزار دلار خرج کنید، MLM ها کماکان به درآمدزایی ادامه می دهند و توانسته اند بازاری ۳۶ میلیارد دلاری برای خود راه بیندازند.

ثروتمند شدن

این صنعتی است که تار و پود آن با فریب و کلاهبرداری آمیخته شده است؛ اما در نوع خود، تنها نیست. در اینجا به شماری از دام هایی که برای افراد بخت برگشته پهن می شود، اشاره می کنم:

ثروتمند شدن با قرعه کشی: معمولا گفته می شود که احتمال مرگ ناشی از برخورد شهاب سنگ با زمین یا برخورد صاعقه، بسیار بیشتر از برنده شدن در قرعه کشی است.

به یک شاخ اینستاگرامی تبدیل شود: با معروف شدن سلفی یک پیرمرد در شهر کراچی، زمانی را به یاد می آورم که در آن هیچگاه، کودکان با گرفتن سلفی های ناجور به دنبال شرط بندی روی آینده خود نبودند.

یک ورزشکار حرفه ای شوید: لطفا روی این یکی حساب باز نکنید. نه تنها شانس تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای به شدت اندک است؛ بلکه به تمرین، ممارست و تلاش بی اندازه ای نیاز دارد. با این تفاصیل، چه کسی واقعا به ورزش علاقه مند است؟

واقعیت این است که اگر ورزش کردن، راهی عالی برای پولدار شدن بود، الان همه ما ورزشکار بودیم.

هیچ راهی برای یک شبه پولدار شدن وجود ندارد. اما روش های اثبات شده ای برای ثروتمند شدن وجود دارند که همیشه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال، من قول می دهیم اگر شما هر یک از این ۴ مرحله را طی کنید، خود را برای دستیابی به یک موفقیت بلندمدت آماده کرده اید. تمام این ۴ گام را سپری کنید تا تضمینی به موفقیت برسید:

– زودهنگام و مرتب، سرمایه گذاری کنید تا ثروتمند شوید

– مانند یک پولدار، آگاهانه خرج کردن را تمرین کنید

– سراغ درآمدهای پنهان بروید

– کسب و کار شخصی خود را راه بیندازید

مرحله ۱: زودهنگام و مرتب، سرمایه گذاری کنید تا ثروتمند شدن در مشت شما باشد

تنها و مهمترین کاری که می توانید برای تضمین آینده مالی خود بکنید، سرمایه گذاری است و هرچه زودتر دست به این بزنید، ثروتمندتر می شوید.

این یک توصیه بیهوده نیست؛ در تاریخ یکصد ساله بورس، کوهی از شواهد وجود دارد که بر این ادعا صحه می گذارند.

هنوز هم باور نمی کنید؟ بهتر است نگاهی بیندازیم به نمونه ای واقعی از چگونگی ثروتمندشدن به کمک سرمایه گذاری.

فرض کنیم شما یک فرد ۲۵ ساله هستید و تصمیم دارید ۵۰۰ دلار در ماه در یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص، سرمایه گذاری کنید. اگر این کار را تا ۶۰ سالگی ادامه دهید، سرانجام چقدر پول به دست می آورید؟

به این نمودار نگاه کنید:

 ثروتمند شدن

پاسخ ۱ میلیون و صد هزار دلار است.

باور کنید یا نه، شما می توانید با سرمایه گذاری تنها ۵۰۰ دلار طی چند دهه، در سن ۶۰ سالگی میلیونر شوید.

البته توجه داشته باشید که من در مورد سرمایه گذاری هالیوودی صحبت نمی کنم که در آن سوداگران بازار با نگاه تیزبین خود می توانند چندین میلیون دلار، سود به جیب بزند و معمولا هم پشت تلفن در حال داد و فریاد برای خرید و فروش سهام هستند.

ثروتمند شدن

من گفتم که شما باید در یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص کم هزینه با سبد سهام متنوع و به صورت بلندمدت، سرمایه گذاری کنید. این به این دلیل است که سرمایه گذاری های هوشمندانه، بیش از هر چیزی بر ثبات قدم استوار هستند و نه جست و جوی سهام های داغ.

دو راه اساسی و سرراست برای سرمایه گذاری وجود دارد:

– صندوق بازنشستگی یا برنامه 401k: می توانید با کنار گذاشتن پول به اندازه کافی از مزیت های برنامه بازنشستگی 401k و کسب سهم معادل کارفرما استفاده کنید. این اساسا به آن معناست که برای هر دلاری که شما به این کار اختصاص می دهید، کارفرما هم معادل با آن برای بازنشستگی شم پول کنار می گذارد. این تضمین می کند که شما بتوانید به طور رایگان از منابع مالی کارفرمای خود بهره مند شوید. این برنامه از آن برنامه های سرمایه گذاری قدرتمندی است که می تواند در طول زندگی، پول شما را دوبرابر کند.

ثروتمند شدن

– حساب Roth IRI: همانند طرح بازنشستگی شما علاقه مندید که پول خود را تا جای ممکن، بیشینه کنید. معمولا پولی که می توانید برای این دست از سرمایه گذاری ها کنار بگذارید، به طور تدریجی بیشتر می شود. در حال حاضر، می توانید سالانه تا ۵۵۰۰ دلار در حساب های Roth IRI سرمایه گذاری کنید.

نکته: اگر ۵۰۰ دلار در ماه، پول زیادی است؛ می توانید با ییک تماس تلفنی ساده، پول خود را آزاد کنید.

مرحله ۲: مثل یک پولدار، آگاهانه خرج کردن را تمرین کنید

همه می دانند که من به شدت از خساست متنفرم؛ اما سبک زندگی ام با صرفه جویی و کنار گذاشتن عادت هایی مثل کافه گردی گره خورده است.

برخلاف اکثر افرادی که در دنیال مالی شخصی می بینید، من به خاطر هزینه زیاد برای چیزهای لذت بخشی نظیر بیرون غذا خوردن، مسافرت یا لباس های زیبا خودم را سرزنش نمی کنم.

و همه اینها به این دلیل است که من، آگاهانه خرج کردن را تمرین می کنم و این همان روشی است که یکی از دوستانم از آن برای خرج کردن ۲۱ هزار دلار خود برای تفریحاتش استفاده می کند. من هرگز به شما نمی گویم که از تفریح و سرگرمی های خود بزنید؛ فقط سعی کنید مخارجتان هدفمند باشند و از خرج تراشی های غیرضروری اجتناب کنید.

استفاده از چنین روشی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ اما در نهایت، همه چیز در گروی این دو است:

۱- خودکار کردن امور مالی

۲- دانستن اینکه پولتان، خرج چه مواردی می شود، می تواند زمام کنترل آن ها را در دستان شما بگذارد.

خودکار کردن امور مالی به شما این امکان را می دهد که سیستم به جای شما تصمیم بگیرد؛ به جای آنکه هر دفعه مجاب به تصمیم گیری در مورد خرج کردن پول خود بشوید. در غیر این صورت، مجبورید هر ماه، صورتحساب کارت اعتباری خود را بگیرید و با آه و افسوس به خود بگویید: «بله متاسفانه، مثل اینکه این ماه هم مخارج زیادی برای خودم تراشیده ام.»

راه اندازی یک سیستم خودکار برای مدیریت امور مالی به شدت ساده است: می توانید اول هر ماه که حقوق گرفتید، پول خود را مستقیما به سیستم های خودکار واریز کنید که پیشتر نرم افزارهای آن را نصب کرده اید.

شماری توصیه برای استفاده از چنین سیستمی:

اختصاص ۵۰ تا ۶۰ درصد به هزینه های ثابت: این موارد، شامل اموری مانند قبض آب و برق، اجاره، اینترنت و بدهی هاست.

اختصاص ۱۰ درصد به سرمایه گذاری: این بخش هم شامل برنامه هایی مانند حساب IRA و 401k است.

اختصاص ۵ تا ۱۰ درصد به پس انداز: این بخش هم خرج اموراتی مثل تعطیلات، مراسم های ازدواج، پرداخت های خانه و دیگر هزینه های پیش بینی نشده می شود.

اختصاص ۲۰ تا ۳۵ درصد به هزینه های آزاد: یا به عبارتی خرج پول برای سرگرمی! می توانید این بخش را صرف مواردی همچون رستوران رفتن یا فیلم دیدن کنید.

ثروتمند شدن

حالا چرا خودکار؟

زیرا ما به عنوان یک انسان، اراده بسیار سستی داریم. در واقع این اراده آنقدر ضعیف است که می تواند حتی کارهای ساده ای نظیر پرداخت قبوض و پس انداز هرماهه را دشوار کند.

خودکارسازی امورات مالی این مشکل را حل می کند و به شما اجازه می دهد بدون اینکه خود ناچار به تصمیم گیری شوید، پول هایتان را پس انداز کنید.

اگر می خواهید در مورد نحوه خودکارسازی امورات مالی خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید ویدئوی موجود در این لینک را مشاهده کنید.

مرحله ۳- سراغ درآمدهای پنهان بروید

من در مورد وجود صندوقچه های سکه دفن شده در حیاط خلوت شما صحبت نمی کنم؛ بلکه در مورد پولی حرف می زنم که می توانید با چک و چانه زدن، همین الان آن را پس انداز کنید.

کافی است چند تماس تلفنی ۵ دقیقه ای برقرار و صدها دلار در هزینه های خود صرفه جویی کنید؛ از جمله در:

– بیمه خودرو

– طرح های اپراتورهای همراه

– هزینه عضویت در باشگاه

– تلویزیون کابلی

– کارت اعتباری

این کار بسیاری ساده است. فقط نیاز است ۳ تا کار انجام بدهید تا بتوانید با شرکت های خدماتی در مورد حق الزحمه هایشان مذاکره کنید:

۱- اول از همه با آن ها تماس بگیرید

۲- به آن ها بگویید: «من مشتری پروپا قرص تان هستم و نمی خواهم قراردادم را با شما به هم بزنم.»

۳- از آن ها بپرسید: «آیا می توانید تخفیف بیشتری برای من درنظر بگیرید؟»

شما می توانید از این فرمول برای تماس با تمامی شرکت ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر به ویدئوی موجود در این لینک سر بزنید.

در کناره مذاکره برای تخفیف گرفتن بیشتر می توانید با کارفرمای خود برای دریافت حقوق بیشتر، چانه زنی کنید.

این در واقع یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای کسب درآمد بیشتر است.

در واقع، افزایش ۵ هزار دلاری حقوقی که به درستی سرمایه گذاری شده باشد، می تواند در دوران بازنشستگی شما به ۱ میلیون دلار بالغ شود.

ثروتمند شدن

همه اینها در حالی است که مذاکره با رئیس، کمتر از ۱۵ دقیقه به طول می انجامد.

آیا نمودار بالا را که برای پس انداز ۵۰۰ دلار در هر ماه، رسم شده بود، به خاطر می آورید؟

ثروتمند شدن

شما می توانید تنها با مذاکره بر سر حقوق و دستمزد به این ثروت دست پیدا کنید.

اگر علاقه مند به یادگیری چگونگی افزایش درآمد خود در زندگی هستید، راهنمای من را در مورد نحوه مذاکره برای افزایش حقوق را مطالعه کنید. این راهنما شامل چند فیلم باکیفیت و سناریوی مذاکره است که گام به گام به شما می آموزد چگونه موفق به افزایش درآمد خود شوید.

قسمت مورد علاقه من در راهنمای یاد شده، این بخش است: شما همین الان هم دارید حقوق می گیرد؛ چرا به دنبال این نیستید که سود حاصله خود را از آن بیشینه کنید؟

این یک پیروزی سریع است و باید سعی کنید تمام اضافه حقوق خود را سرمایه گذاری کنید. اما اگر به دنبال چیزی هستید که زمان بیشتری به طول می انجامد، باید به فکر راه انداختن کسب و کار خود باشید.

مرحله ۴- کسب و کار شخصی خود را راه بیندازید

این مرحله در واقع پاسخ موردعلاقه مند به پرسش «چگونه ثروتمند شویم» است. من همیشه بر این باور بوده ام که از یک حدی به بعد دیگر پس انداز، امکان پذیر نیست و راهی به جز افزایش درآمد برای ثروتمند شدن وجود ندارد.

این امر به ویزه در مورد راه اندازی تجارت شخصی صادق است.

من با کوله باری از سال ها تجربه نه تنها کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کردم، بلکه دیگران را هم به این کار توصیه می کنم و یافته ام که دو راه عالی برای شروع یک تجارت وجود دارد:

۱- مهارت هایی که قبلا به دست آورده اید را به یک درآمد جانبی تبدیل کنید

۲- یک کسب و کار برخط راه اندازی کنید تا بتوانید به میلیون ها نفر در سراسر جهان دسترسی داشته باشید

درآمد جانبی

این یکی از سریع ترین راه های برای شروع کسب و کار شخصی است. با استفاده از مهارت ها و استعدادهایی که در اختیار شماست، می توانید آزادکاری و درآمد ثابتی را برای خود دست و پا کنید.

اگر این گزینه را انتخاب کنید، می توانید بی سر و صدا هرماه هزار دلار به درآمد خود بیفزایید.

بهترین بخش آن این است که مجبور نیستید شغلی را که قبلا داشته اید، کنار بگذارید.

کسب و کار آنلاین

با یک کسب و کار آنلاین، شما می توانید به میلیون ها کاربر روی اینترنت دسترسی داشته باشید و می توانید با توسعه محصول خود، مشتریان بیشتری برای خود جور کنید.

باور نمی کنید؟ می توانید ببینید که کسب درآمد یک میلیون دلاری آنقدرها هم که فکر می کنید، دشوار نیست:

– کافی است از ۲۵۰ هزار کاربر نفری ۴ دلار بگیرید

– یا از ۱۰۰ هزار کاربر، نفری ۱۰ دلار

– یا از ۵۰ هزار کاربر، نفری ۲۰ دلار

– یا از ۱۰ هزار کاربر، نفری ۱۰۰ دلار

– یا از هزار کاربر، نفری هزار دلار

آیا می توانید طی چند سال آینده، هزار مشتری برای خود پیدا کنید؟ من فکر می کنم می توانید.

برای شروع یک کسب و کار آنلاین، شما باید از میان این ۶ مدل، یکی را انتخاب کنید:

۱- نرم افزار (از جمله اپلیکیشن ها)

۲- محصولات فیزیکی

۳- تبلیغات

۴- بازاریابی وابسته

۵- مربی گری

۶- دوره های آنلاین

بدیهی است که علاوه بر این ها، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، پیش نیازهای دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به جذب ترافیک، ساختن یک پایه کاربری، راه اندازی یک محصول و غیره اشاره کرد؛‌ اما این ها کاملا انجام پذیر هستند.

علاوه بر این می توانید کسب و کار شخصی خود را خودکار کنید و به محض اینکه آن را بارگذاری کردید، حتی در هنگام خوابیدن هم بتوانید از آن پول به دست بیاورید.

با گذشت سالیان، من دانشجویان متعددی را دیده ام که اقدام به راه اندازی کسب و کار شخصی خود کرده اند و به موفقیت های بزرگی رسیده اند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)