۵ اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۳

  • توسط pooladmin
  • 21/06/2020
  • 0

در حال حاضر شاهد تغییری در روند اقتصادی هستیم، چرا که اقتصادهای در حال ظهور بازار – به ویژه در آسیا – پیشرفت های عظیمی را بدست می آورند و تسلط و نفوذ غرب هر روز متزلزل تر به نظر می رسد. در این مقاله ما با کمک تحلیلگران، چگونگی روند این پدیده را در سال های آینده بررسی خواهیم کرد.

۱. ایالات متحده: ۲۴.۹ تریلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳

نمایندگان پانل FocusEconomics ایالات متحده را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان با پیش بینی درآمد GDPحاصل از تولیدات ناحالص داخلی ۲۴.۹ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده اند. با این وجود ، ایالات متحده آمریکا همچنان نسبت به دیگر اقتصاد ها افت شدیدی خواهد داشت.در حالی که در سال ۲۰۰۰ ، اقتصاد ایالات متحده تقریباً چهار برابر اندازه اقتصادهای BRIC (برزیل ، روسیه ، هند و چین) بود ، اقتصاد کشورهای BRIC در ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ درصد بزرگتر از ایالات متحده خواهد شد.

۲. چین: ۵.۱۹ تریلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳

چین همگام با آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد. تحلیلگران ما تولیدات داخلی چین را ۱۹.۵ تریلیون دلار یا تقریبا ۸۰٪ تولیدات ناحالص داخلی ایالات متحده پیش بینی می کنند. در سال ۲۰۱۸ این رقم تنها ۶۵% بود. اگرچه جنگ تجاری ایالات متحده و چین همچنان ادامه خواهد داشت، اما با حمایت از مصرف خصوصی و سرمایه گذاری دائم، رشد اقتصادی همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

۳. ژاپن: ۵.۷ هزار میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۳

ژاپن همچنان با تولیدات ناحالص داخلی ۵.۷ تریلیون (۲۰۱۸: ۵.۰ تریلیون دلار) سومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهد ماند. اگرچه، به دلیل کاهش مصرف و ضعف اقتصاد در کشورهای رقیب، ژاپن هم در زمینه های بیشتری چه در بازار توسعه یافته و چه در بازارهای در حال ظهور افت خواهد داشت. اخبار اخیر امور مالی میتواند گواهی بر این فرضیه باشد.

۴. آلمان: ۴.۶ تریلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳

به نظر آلمان با درآمد تولیدات ناحالص داخلی مبلغ ۴.۶ تریلیون دلار (۲۰۱۸: ۴.۰ تریلیون دلار) در جایگاه چهارم مکانی ثابت باقی خواهد ماند. اگر چه این کشور هم مانند ژاپن بدلیل آمارهای ناخوشایند اقتصادی برای حرکت رو به جلو وزن سنگینی را تحمل خواهد کرد.

۵. هند: ۴.۳ تریلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳

هند در سال ۲۰۲۳ در جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با پیشروی از فرانسه و انگلستان و همچنین با اختلاف اندکی از آلمان مستقر خواهد بود، چنین بنظر می آید که، چشم اندازهای رشد هند تا حدودی کمرنگ خواهد شد چرا که دولت در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از مشارکت با جامع اقتصادی منطقه ای – معاهده تجارت آزاد که مورد بحث بین آسه آن ASEAN ، استرالیا ، چین ، ژاپن ، نیوزلند و کره جنوبی است ، خارج شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)