اهمیت برند سازی برای یک کسب و کار کوچک

  • توسط pooladmin
  • 08/02/2021
  • 0
برند سازی

فراتر از یک لوگوی به یاد ماندنی، برند تجاری خوب ارزش یک شرکت را افزایش می‌دهد، جهت و انگیزه‌ برای پرسنل فراهم و جذب مشتریان جدید را آسان‌تر می‌کند. اما برند دقیقاً چیست؟
پاسخ کوتاه این است: همه چیز.

برند تجاری نشان دهنده مجموع درک افراد از خدمات مشتری، اعتبار، تبلیغات و لوگوی یک شرکت است. وقتی همه این قسمت‌های کسب و کار به خوبی با هم کار می‌کنند نشان از سلامت کلی برند دارد.

در این مطلب این موضوع را از رامونا جونز Ramona Jones، صاحب کسب و کار كوچكی یاد بگیرید كه درک دست اولی از اهمیت برند سازی برای نیل به موفقیت دارد. جونز موسسه لرن اند گرو دیسکاور Discover، Learn & Grow را تأسیس کرد، زیرا می‌خواست آموزش و مراقبت از کودکان را با مبلغی مناسب در منطقه بریستول بوروی پنسیلوانیا ارائه دهد. اما برای تحقق این امر، او مجبور شد در کسب و کار خود از طریق برندینگ تغییراتی ایجاد کند.

اهمیت برند سازی برای یک کسب و کار کوچک

۱. برندینگ شناخت را بهبود می‌بخشد

یکی از مولفه‌های اصلی یک برند لوگو است زیرا به عنوان «چهره» یک کسب و کار، همان چیزی است که افراد بلافاصله تشخیص می‌دهند. یک طرح لوگوی حرفه‌ای به اندازه‌ای ساده است که به یاد می‌ماند، اما به قدری قدرتمند است که می‌تواند برداشت مطلوبی نسبت به کسب و کار شما ایجاد کند.
گرچه لرن اند گرو دارای لوگویی بود، اما این لوگو نشان دهنده ماهیت آموزشی یک مرکز یادگیری نبود. والدین باید بدانند که این موسسه یک برنامه پیش دبستانی است که توسط متخصصی با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه آموزش اجرا می‌شود.
به همین دلیل، جونز به دنبال این بود تا لوگویی داشته باشدکه بهتر و بیشتر نمایانگر کسب و کار او باشد. تیم طراحی، طرحی مدرن و مثبت ارائه دادند که رشد و توسعه را منتقل می‌کرد. برای بیان صحیح برنامه نویسی و خدمات منحصر به فرد ارائه شده در این کسب و کار، تیم طراحی کلمات «مرکز یادگیری اولیه» را به لوگو اضافه کرد. لوگوی تمام شده به اندازه‌ای ساده است که به یادماندنی است، اما به اندازه‌ای قدرتمند است که باعث ایجاد احساس مناسب در مشتریان می‌شود.

۱۰ ابزاری که صاحبین کسب و کار می توانند از آن استفاده کنند تا بر اعتبارشان تاثیر بگذارد

۲. برند سازی اعتماد ایجاد می‌کند

همانطور که احتمال خرید افراد از کسب و کارهایی که شفاف و قانونی به نظر می‌رسند بیشتر است، خانواده‌ها نیز باید قبل از استفاده از یک برنامه مراقبت از کودک، بایستی احساس راحتی خیال کنند. تیم برندینگ از لوگوی جدید در کارت‌های ویزیت، تی شرت‌های کارکنان و نمای بیرون ساختمان استفاده کرد تا تصویر حرفه‌ایی که شایسته است به کسب و کار ببخشد. رهگذران و سایر افرادی که با این لوگو روبرو می‌شوند اکنون می‌توانند به راحتی این کمپانی را به عنوان یک مرکز معتبر آموزشی شناسایی کنند.

علاوه بر این تیم برندینگ به شرکت کمک کرد تا وب سایت خود را با محتوایی که به سوالات و نگرانی‌های والدین پاسخ می‌دهد، غنی کند. برای ایجاد اعتبار، سایت دارای بیوگرافی کارکنان مرکز یادگیری اولیه، لیستی از گواهینامه‌ها و پاسخ به سوالات رایج مشتریان است. این وب سایت از ظاهر، احساس و رنگی مشابه لوگو برخوردار است و این حس را تقویت می‌کند که این کسب و کار یک متخصص معتبر و باسابقه در زمینه فعالیت خود است.

برند

۳. برندینگ از تبلیغات پشتیبانی می‌کند

تبلیغات یکی دیگر از مولفه‌های مهم یک برند است. هم رسانه انتخاب شده و هم جمعیت هدفی که برای تبلیغات در نظر گرفته شده است به ساخت یک برند کمک می‌کند. لرن اند گرو لوگوی خود را به پوشاک، بسته بندی و مواد چاپی اضافه کرد تا صحبت درباره خود را گسترش داده و از رقبا جدا شود.
از آنجا که لرن اند گو مهمانی‌های تولد برگزار می‌کند تیم برندینگ به جونز توصیه کرد که لوگوی جدید را به کیف‌های مخصوص بچه‌ها اضافه کند. این امر باعث می‌شود برای والدین کودکانی که در مهمانی‌ها شرکت می‌کنند شناخت برند ایجاد شود، همچنین این روش کیف‌های مخصوص را به یک بیلبورد متحرک تبدیل می‌کند که نوعی تبلیغات رایگان برای جلب توجه است.

۴- برندینگ ارزش مالی ایجاد می‌کند

شرکتهایی که به طور عمومی ‌در بورس اوراق بهادار معامله می‌شوند دارای ارزشی چندین برابر دارایی‌های ملموس شرکت هستند. بیشتر این ارزش به دلیل برند تجاری شرکت است. یک برند قوی اغلب تجارت آینده را تضمین می‌کند.
این که آیا شرکتی در موقعیت تأمین بودجه برای توسعه است یا آماده عرضه اولیه باشد، ارزشمندتر بودن این فرایند را برای مالک مشخص می‌کند. هرچه تلاش شرکت برای ساختن ارزش برند خود بیشتر باشد، بازده مالی حاصل از آن تلاش بهتر است. برند یکپارچه و سازگار به معنای کشف، یادگیری و رشد جهت هرگونه توسعه‌ای در آینده است.

نحوه سرمایه گذاری در شرکت‌های حوزه فناوری

۵- برندینگ به پرسنل الهام می‌بخشد

بسیاری از پرسنل به موارد انگیزشی دیگری فراتر از شغل روزمره نیاز دارند. وقتی پرسنل از رسالت یک کسب و کار و دلیل وجودی آن آگاهی یابند، به احتمال زیاد احساس غرور می‌کنند و برای رسیدن به اهدافی که صاحبان کسب و کار تعیین کرده‌اند تلاش می‌کنند. داشتن یک برند قدرتمند مانند پرچمی ‌است که بقیه شرکت می‌تواند حول آن جمع شوند.
مانند اکثر آموزگاران، جونز و کارمندانش علاقه زیادی به کاری که انجام می‌دهند دارند. برند یکپارچۀ مرکز یادگیری که همگی از لوگوی به روز شده ناشی می‌شود این اشتیاق را تقویت می‌کند و حتی در صورت بروز چالش می‌تواند الهام بخش تیم جونز باشد.

۶. برند سازی مشتریان جدیدی خلق می‌کند

برند تجاری همچنین می‌تواند به یک کسب و کار کمک کند تا از طریق تبلیغات دهان به دهان مشتری جذب کند. به هر حال اگر مشتری نتواند برند مرکز یادگیری را به خاطر بسپارد، آیا می‌تواند در مورد آن کسب و کار به دوست خود توضیحی بدهد؟ سودآورترین شرکت‌ها، کوچک و بزرگ، یک عامل مشترک دارند: آنها با شروع ساختن یک برند قوی، خود را به عنوان پیشرو در صنعتی خاص تثبیت می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)