تأثیر دلار آمریکا بر کانادا

  • توسط pooladmin
  • 25/06/2019
  • 0
دلار آمریکا

نرخ مبادلات رایج چگونه اقتصاد داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد؟ ارزش دلار آمریکا بر اقتصاد کانادا از طریق معیارهای بسیار، مثل واردات، صادرات، بیزینس های داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار می دهد به صورتی که نیمی از شهروندان کانادایی وعادت های خرج کردنشان را شامل می شود.

به طور کلی، افزایش ارزش یک ارز به صادرکنندگانی که هزینه ی کالاهایشان را در کشورهای خارجی بالا می برند ، صدمه می زند، اما این کار منافعی برای واردکنندگان دارد به طوری که هزینه ی کالاهای خارجی کاهش پیدا می کند. بنابراین، افزایش ارزش ارز باعث می شود که واردات افزایش و صادرات کاهش یابد.

تصور کنید که دلار کانادا 50 سنت ِ آمریکا باشد، آنگاه آشفتگی در بازار مبادلات خارجی بوجود می آید و هنگامی که بازار تثبت شود ، هر دلار کانادا برابر با یک دلار آمریکا، می باشد. ابتدا تصور کنید که چه اتفاقی برای شرکت های کانادایی که کالا به آمریکا صادر می کنند، می افتد.

هنگامی که نرخ مبادلات ارزی افزایش یابد ، صادرات کاهش می یابد

تصور کنید که یک تولید کننده ی کانادایی، چوب هاکی را به خرده فروشان به قیمت 10 دلار کانادا می فروشد. پیش از آنکه ارز تغییر کند، خرده فروشان آمریکایی برای هر چوب هاکی 5 دلار، پرداخت می کردند، زیرا یک دلار آمریکا به ازای دو آمریکایی ارزش داشت اما از زمانی که ارزش دلارِ آمریکا کاهش یافت، شرکت های آمریکایی مجبور شدند تا برای خرید چوب هاکی 10 دلار پرداخت کنند و قیمت برای آن شرکت ها دو برابر شد.

هنگامی که قیمت هر کالایی افزایش می یابد انتظار داریم که درخواست تقاضا کاهش یابد بنابراین تولید کننده های کانادایی فروش بسیاری نخواهند داشت، با این وجود در نظر داشته باشید که شرکت های کانادایی هنوز 10 دلار کانادا را برای هر فروشی که انجام می دهند ، دریافت می کنند، اما حال فروششان کمتر شده است که این یعنی سودشان احتمالا تحت تاثیر قرار گرفته است.

با این وجود، اگر تولید کننده های کانادایی چوب هاکی را به قیمت 5 دلار بفروشند چه اتفاقی می افتد؟ این برای شرکت های کانادایی بسیار رایج است که کالاهایشان را به قیمت دلارِ آمریکا بفروش برسانند اگر صادرات زیادی به ایالات متحده داشته باشند.

پیش از تغییر ارز ، شرکت های کانادایی 5 دلاری که از شرکت های آمریکایی دریافت می کنند را به بانک می برند و به جای آن 10 دلار کانادایی دریافت می کنند، این بدان معناست که آن ها نیمی از درآمدی که قبلا داشتند ، دریافت می کنند.

در این سناریو همه چیز برابر است – رشد ارزش دلار آمریکا، (یا جایگزین دیگری در کاهش دلار آمریکا) باعث کاهش خرید برای تولید کنندگان کانادایی یا باعث کاهش درآمد بر روی هر خرید می شود.

دلار آمریکا

هنگامی که نرخ مبادلات ارزی افزایش یابد واردات نیز افزایش می یابند

این داستان برای کانادایی هایی که از آمریکا کالا وارد می کنند کاملا متضاد است. در این سناریو، یک خرده فروش کانادایی که پیش  از افزایش نرخ مبادلات از شرکت های آمریکایی چوب بیسبال وارد می کرده، حال برای  20 دلار آمریکا،  باید 40 دلارِ کانادا برای خرید این چوب ها خرج کند.

با این وجود هنگامی که نرخ مبادلات به تعادل می رسد ، 20 دلارِ آمریکا برابر با 20 دلار کانادا است. حال خرده فروشان کانادایی می توانند کالاهای آمریکایی را نصف قیمت دلار آمریکا که قبلا پرداخت می کردند ، بخرند.

این یک خبر عالی برای خرده فروشان و مصرف کنندگان کانادایی به حساب می آید. همچنین خبر خوبی برای تولید کنندگان آمریکایی می باشد ، زیرا خرده فروشان کانادایی محصولات بیشتری از آن ها خریداری می کنند ، بنابراین آمریکایی ها تولید بیشتری خواهند داشت و در عین حال به ازای هر فروش، 20 دلاری که قبلا دریافت می کردند ، بدست می آورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)